14-04-06

De tickets...

Deze ochtend ben ik getuige geweest van een ingenieus staaltje vrouwenlogica en ik wou hier een postje aan wijden maar 't zal voor een volgende keer zijn...

De nmbs en haar bureaucratie is er namelijk tussengekomen.
Volgende week neem ik namelijk de trein richting buitenland en omdat ik heel vroeg in de ochtend vertrek, leek het mij best om mijn tickets vooraf te reserveren en op te halen.  Een logische redenering die ze ook in het station leken te volgen.  De vriendelijke loketbediende vertelde me wel dat dat station geen internationaal loket had maar dat was geen enkel probleem, ik moest enkel bellen naar de nmbs in Brussel, reservatie maken en dan zou ik een code krijgen.  Met die code kon ik de tickets gaan ophalen in het naburig station X.
Poepsimpel dacht ik en ik nam de telefoon en belde naar Brussel "Wij kunnen telefonisch geen reservaties doen mevrouw, daarvoor moet u in het station zijn",  "Jamaar in het station zeggen ze dat ik een code van u zal krijgen waarmee ik dan naar het station moet", "Neenee mevrouw, u moet daarvoor in het station zijn"
Dan maar gebeld naar station X en daar dan gehoord dat ze zonder code niets kunnen doen, dat ik eerst een code moest krijgen vanuit Brussel.  Dan teruggebeld naar Brussel en weer hetzelfde verhaaltje te horen gekregen, deze keer in héél gebrekkig nederlands (ik dacht trouwens dat je een taalexamen moest doen voor de nmbs, maar dat zal ik dan waarschijnlijk fout gedacht hebben).

Maar liefst 6 (!) keer heb ik over en weer gebeld van Brussel naar station X en toen was ik het zo beu dat ik tegen de stationschef heb gezegd dat ik tot bij hem zou komen en dat hij dan maar zelf eens moest bellen naar Brussel, dan zou het wel horen dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd.
De stationschef heeft effectief gebeld naar Brussel en het bleek dat station X een internationaal loket heeft maar met beperkingen wat inhoudt dat ze slechts tickets kunnen uitschrijven tot Londen, Amsterdam, Keulen en Parijs.  Helaas ik moet ietsjes verder zijn.  De nmbs-telefoondienst zei doodleuk dat ik dan maar in een ander station om mijn tickets moest, meer dan 35 km verder (ik peis dat ik op die weg een 10-tal stations passeer!).  De stationschef is daar in een colère geschoten en hetgeen ik ervan begrepen heb was: "propere dienstverlening... schone reclam... wie gaat dat meisje haar onkosten vergoeden om tot aan station Y te rijden?... ewel dat heb ik nu van mijn leven nog niet meegemaakt..." 
De stationschef stelde me onmiddellijk gerust met de woorden "Je moet er niet mee inzitten hoor, ik ga da speciaal voor jou in orde maken... alléé dat kan nu toch niet meer hé juffrouw?".  Ik moest op zijn bureaustoel gaan zitten, wachten en doen-alsof-ik-thuis-was.  En effectief, een paar telefoontjes & faxen en het was geregeld: een ander station zal de tickets maken en meesturen met de interne post en ze zullen me bellen als ze klaarliggen.

De nmbs-leuze "De trein, altijd een beetje reizen"... ewel wees er maar zeker van!  Je mag begot al beginnen reizen om enkel en alleen al je tickets te bemachtigen!  't Gohja, dat is allemaal geen avance om je daar druk in te maken, ik weet zeker dat als ik mij kwaad had gemaakt ze in station X nooit al die moeite hadden gedaan voor mij en dat ze zouden gezegd hebben "ewel meiske, pakt uwen auto en rijdt gij 35 km naar station Y achter uw tickets!"
Maar het mag gezegd worden, alhoewel de bureaucratie blijkbaar niet op en top functioneert, verdient het personeel van station X een dikke kus. Die hebben nogal hun best gedaan voor mij!  De onschuldige zever over wat ik daar ging doen en wie ik daar moest zien en of er niet eentje van hen mee mocht met mij, heb ik er graag bijgenomen want ... ik heb zonet telefoon gekregen van de stationschef en mijn tickets zijn zonet aangekomen *Jeeeeeey* :-))

17:06 Gepost door Rosie | Permalink | Commentaren (4) |  Facebook |

Commentaren

virgin ik zou al lang, via internet een vliegticket geboekt hebben. nog nooit problemen mee gehad, snel, efficiënt en tegenwoordig goedkoper dan de trein. hangt er van af waar je moet zijn natuurlijk.

Gepost door: ome peetie | 14-04-06

@ Ome Peetie ik weet het en heb ook gekeken voor een vliegtuig maar ik woon nogal ver van de luchthaven en de luchthaven waar ik zou aankomen is ook nog een eind verwijderd van waar ik wil geraken. Qua tijdsduur zou ik even lang onderweg zijn en zou ik trein-vliegtuig-trein moeten nemen en daarom leek deze rechtstreekse trein mij veel comfortabeler, ik moet mij maar neerzetten en wachten tot ik arriveer. Kwestie van het mezelf gemakkelijk te maken hé ;-)

Gepost door: Rosie | 14-04-06

leuk paasweeknd en have fun

Gepost door: mieke | 15-04-06

* Blij dat je den lay-out goed vindt, ik had eens zin in iets anders, der zit hier nu ewa meer kleur in ... wou zelf zo'n lay-out in elkaar froechelen, ma kan da ni ... kheb et dus maar simpel gehouden.

Ohja, En proficiat voor je 11111 ;o) ...

Liefs en fijn weekend.
Ike

Gepost door: Ikke | 15-04-06

De commentaren zijn gesloten.